Primjer dobre prakse u nastavi hrvatskog jezika
Primjer dobre prakse u nastavi hrvatskog jezika i izvannastavnim aktivnosti (Interdisciplinarni pristup)
Dragi kolege,
podijelila bih s vama članak u kojem sam predstavila projekt „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“ kao primjer dobre prakse.U ovom sam članku prikazala kako dugogodišnji odgojno-obrazovni rad s mladima u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima, s naglaskom na otočne idiome i tradicionalnu gastronomiju, ne samo što čuva, nego i promovira baštinu otoka Paga.Ostvarili smo cilj i od 2007. god. do danas, manifestacijom i kuharicom „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“, pokazali kako je i u vremenu sve većeg zahtijeva za informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, interdisciplinarnom suradnjom u nastavi i izvannastavnim aktivnostima moguće razvijati interese i motivaciju, poticati i unaprjeđivati timski rad, odgovornost, kreativnost te proširiti znanja i doprinijeti boljim profesionalnim i međuljudskim odnosima u školi.Tijekom dugogodišnjeg rada na projektu učenici su surađivali u različitim sekcijama.Članovi zavičajne sekcije sakupljali su i zapisivali tradicionalne recepte na četirima dijalektima (kolanjskom, povljanskom, novaljskom i paškom), učenici ugostiteljskog smjera u redovnoj su ih nastavi pripremali s nastavnikom kuharstva, a dramska i glazbena sekcija uprizorili na istoimenoj manifestaciji.Kruna ovog projekta bila je objava školske kuharice „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“ u kojoj su dokumentirani i objavljeni prikupljeni recepti na izvornim govorima s prijevodima na standardni hrvatski jezik te obogaćeni učeničkim fotografijama spravljenih jela iz kuhinje.Kuharica se godinama dopunjavala pa tako imamo tri izdanja, kao i prijevode na talijanski, engleski i njemački jezik.Iz ovog projekta izraslo je još puno drugih o kojima možete čitati u članku. Projekt je predviđen za učenike gimnazijskog i ugostiteljskog usmjerenja.Nadam se da ćete uživati u čitanju članka kao što smo i mi u osmišljavanju i realiziranju svih aktivnosti. Osobito smo zadovoljni što su nas prepoznali, doživjeli i vrednovali u lokalnoj zajednici, ali i izvan nje kao čuvare domaće riči i tradicije.
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Dragi kolege,
podijelila bih s vama digitalni sadržaj kojeg sam izradila.
Radi se o Wizer radnom listiću "The right thing to do", do kojeg vas vodi sljedeća poveznica (QR code) (u privitku).
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Dragi kolege,
podijelila bih s vama digitalni sadržaj kojeg sam izradila.
Radi se o Wizer radnom listiću "The right thing to do", do kojeg vas vodi sljedeća poveznica (QR code) (u privitku).
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Dragi kolege,
podijelila bih s mama primjer dobre prakse, a radi se o projektu "Tradicionalni deserti" tj. TRADITIONAL DESSERTS.
Cilj je projekta poticati i unaprijeđivati samostalnost, samopouzdanje, odgovornost i kreativnost učenika, zatim razvijanje vokabulara i korištenje istog u usmenom i/ili pismenom obliku. Tijekom projekta učenici će razvijati kreativnost i pismeno izražavanje, kritičko mišljenje, interes za novi vokabular, naučiti učenike kako će samostalno osmisliti cjelovitu i kvalitetnu brošuru s receptima i predstaviti je publici.
Učenici prvo biraju jedan od tradicionalnih paških recepata za slastice, kojeg zatim prevode, a potom s nastavnikom kuharstva i prirpemaju. Cijeli je proces dokumentiran fotografijama te zatim predstavljen u brošurama koje možete pogledati u privicima. Projekt je predviđen za učenike ugostiteljskog smjera, zanimanje kuhar/konobar.
Nadam se da ćete uživati u brošurama kao što smo i mi u provedbi ovog projekta!
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Strudel od skute.pdf
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Dragi kolege,
podijelila bih s mama primjer dobre prakse, a radi se o projektu "Tradicionalni deserti" tj. TRADITIONAL DESSERTS.
Cilj je projekta poticati i unaprijeđivati samostalnost, samopouzdanje, odgovornost i kreativnost učenika, zatim razvijanje vokabulara i korištenje istog u usmenom i/ili pismenom obliku. Tijekom projekta učenici će razvijati kreativnost i pismeno izražavanje, kritičko mišljenje, interes za novi vokabular, naučiti učenike kako će samostalno osmisliti cjelovitu i kvalitetnu brošuru s receptima i predstaviti je publici.
Učenici prvo biraju jedan od tradicionalnih paških recepata za slastice, kojeg zatim prevode, a potom s nastavnikom kuharstva i prirpemaju. Cijeli je proces dokumentiran fotografijama te zatim predstavljen u brošurama koje možete pogledati u privicima. Projekt je predviđen za učenike ugostiteljskog smjera, zanimanje kuhar/konobar.
Nadam se da ćete uživati u brošurama kao što smo i mi u provedbi ovog projekta!
:: opširnije ::
Primjer dobre prakse u nastavi engleskog jezika
Dragi kolege,
željela bih s vama podijeliti primjer dobre prakse. Radi se o međupredmetnom projektu "Čitateljski izazov", kojeg smo tijekom školske godine 2021./2022. osmislile Nataša Strugar, prof hrvatskog jezika, Sanja Kolevski- Želehovski, prof. latinskog jezika, i ja, Daria Paro, prof. engleskog jezika. Povod je bio proglašenje 2021. godine godinom čitanja od strane vlade RH, a na prijedlog Ministarstva kulture.
U priloženoj prezentaciji mogu se vidjeti detalji, etape i evaluacija projekta, kao i poveznice na sadržaj kojeg su učenici izradili (kviz) te na sadržaj kojeg sam koristila na satu Engleskog jezika u zadnjoj etapi projekta.
Nadam se da će vam biti korisno!
Daria Paro, prof.
:: opširnije ::